Ín Kayřt Formu
 

Videolarımız
Etkinliklerimizden görüntüler...

Eğitim Kadromuz
Profesyonel Eğitmenlerimizi daha iyi tanıyalım...

Teşekkür Mektupları


ANKET

LİNKLER
Bahçelievler Rehberlik Araştırma Merkezi
İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü
Sosyal Hizmetler ve Çocuk Esirgeme

 

 
├ľFKE N├ľBETLER─░YLE NASIL BA┼×EDEB─░L─░RS─░N─░Z?

  Planl─▒ ald─▒rmazl─▒k dikkati ├žekmeye y├Ânelik davran─▒┼člarla ba┼četmek i├žin iyi bir y├Ântemdir. ├ľfke n├Âbetleri ├žocu─čun kendisine, ba┼čkalar─▒na ya da ├ževresindeki e┼čyalara zarar verecek boyuttaysa bu y├Ântem uygulanmaz. Planl─▒ ald─▒rmazl─▒ ┼ču ┼čekilde uygulanmaktad─▒r:

   1. ├çocukla ili┼čkide olan her ki┼či, istisnas─▒z her n├Âbette bu y├Ântemi uygulamal─▒d─▒r. E─čer ├žocu─čunuz sizi anl─▒yorsa, ├Âfke n├Âbetlerine hi├žbir ko┼čulda ilgi g├Âstermeyece─činizi ve ├Âfkeden ba─č─▒r─▒p tepinirken istedi─či ┼čeyi elde edemeyece─čini ona anlat─▒r.

   2. ├ľfke n├Âbeti her ne zaman, ve her nerede ortaya ├ž─▒karsa ├ž─▒ks─▒n tamamen ald─▒rmaz davranmal─▒s─▒n─▒z. Ne pozitif ne de negatif bir ilgi g├Âsterin. ├ľfke n├Âbetleri sanki yokmu┼č gibi kar┼č─▒lanmal─▒, ├žocu─čun hayat─▒nda iyi ya da k├Ât├╝ hi├žbir ┼čeyi de─či┼čtirmeyece─či anlat─▒lmal─▒d─▒r. ├çocu─čunuzun y├╝z├╝ne bakmay─▒n, ama tabii arada g├Âz ucuyla g├╝venli─čini kontrol edin. ├çocu─čunuzla hi├ž bir ┼čekilde konu┼čmay─▒n. Zarar verme s├Âz konusu de─čilse ona dokunmay─▒n. ├çocu─ča dikkatini da─č─▒tmak i├žin herhangi bir ┼čey (├Âzellikle de istedi─či ┼čeyi) vermeyin.

   3. Odadaki di─čer ki┼čilerle ├žocu─čun n├Âbet durumu hakk─▒nda konu┼čmay─▒n. Odadaki di─čer ├žocuk ve yeti┼čkinlerin do─čru yapt─▒klar─▒na odaklan─▒n, uygun davran─▒┼č g├Âsteren ├žocuklar─▒ ├Âv├╝n. Ayr─▒ca ba┼čka zamanlarda ortaya ├ž─▒kan olumlu davran─▒┼člar─▒n da ├Ânemini unutmay─▒n. Bu ├žocu─ča iyi davran─▒┼člar─▒n─▒n dikkate al─▒nd─▒─č─▒n─▒ ├Â─čretecektir. E─čer yaln─▒zsan─▒z dikkatinizi ba┼čka i┼člere verin.

   4. ├ľfke n├Âbeti sona erdi─činde (ba┼člang─▒├žta bu uzun zaman al─▒r) bir ka├ž dakika daha bekleyip ├žocu─čunuzu ard─▒ndan sergiledi─či uygun davran─▒┼č i├žin ├Âv├╝n. N├Âbet hakk─▒nda konu┼čmay─▒n ve ├╝st├╝nden en az 30 dakika ge├žmeden n├Âbet konusu ┼čeyi ona sunmay─▒n. Uygun ┼čekilde istemesine model olun ve m├╝mk├╝nse istedi─či ┼čeyi ona verin.

   5. ├ľfke n├Âbetleri zarar te┼čkil ediyorsa m├╝dahale edin. M├╝dahale s─▒ras─▒nda da onunla konu┼čmay─▒n, n├Âbete ald─▒rmamaya devam edin. Sadece g├╝venli─čini saplayacak ├Âl├ž├╝de fiziksel temasta bulunun. N├Âbete m├╝mk├╝n olan en az ├Âl├ž├╝de ilgi g├Âsterin.

   6. N├Âbet ba┼člad─▒─č─▒nda ├žocu─čunuz tamamlanmas─▒ gereken bir i┼čin ortas─▒ndaysa, el ├╝st├╝ el y├Ântemi gerekse bile, mutlaka i┼či tamamlamas─▒n─▒ sa─člay─▒n. ─░┼č tamamlan─▒nca onu ├Âvmeden oradan uzakla┼č─▒n ve n├Âbetin ge├žmesini bekleyin. Di─čer bir yolda n├Âbetin bitmesini bekleyip i┼či tamamlatmakt─▒r.

   7. Son olarak: Planl─▒ ald─▒rmazl─▒k y├Ântemini her ko┼čulda her yerde her zaman uygulamal─▒s─▒n─▒z, yoksa i┼če yaramaz. ├çocu─čunuz ├Âfke n├Âbetleri sayesinde istedi─či ┼čeyi asla yapmayaca─č─▒n─▒z─▒ ├Â─črenmelidir. ├çocukla ili┼čkide bulunan herkes bu y├Ântemi s─▒k─▒ s─▒k─▒ya uygulamal─▒d─▒r. Bu y├Ântemi en az bir ay uygulay─▒n, i┼če yaramazsa taktik de─či┼čtirmeyi d├╝┼č├╝nebilirsiniz. E─čer bu davran─▒┼člar yok olduktan bir s├╝re sonra tekrar ortaya ├ž─▒karsa y├Ântemi yeni ba┼čtan tekrar uygulay─▒n. ─░yi/do─čru ileti┼čimi asla g├Âzard─▒ etmeyin. E─čer uygunsa istedi─či zaman yerine getirin ya da uygun de─čilse a├ž─▒klama yap─▒n.

 



 
     
 
Duyurular
 
     

Yararlı Bilgiler
Otizm nedir ?
Otizm ile Ya┼čamaya Ba┼člamak?
Zeka Problemleri
├ľ─črenme G├╝├žl├╝kleri
Kekeleme
Fonolojik Bozukluk
Bedensel Engel
├ľfke N├Âbetleriyle Ba┼ča ├ç─▒kmak
Pasif-Agresif Ki┼čilik Bozuklu─ču
Zihinsel Engellilerde Aile E─čitiminin ├ľnemi
Mental Reterdasyon (zihinsel gerilik)
Disleksi
Down Sendromu
Zihinsel ├ľz├╝rl├╝ Bireyin ├ľzellikleri
Asperger Sendromu
A┼č─▒r─▒ Hareketlilik (hiperaktivite)
Cerebral Palsy (beyin felci)
Rett Sendromu
Epilepsi (sara)